Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Η μεταφορά του λιμανιού από την Παροικιά σε άλλη περιοχή της Πάρου είναι εφικτή;


Όταν οι αρχαίοι παριανοί ίδρυσαν την «λαμπροτάτην των Παρίων πόλιν» με πληθυσμό πολλαπλάσιο του σημερινού και λιμενικές εγκαταστάσεις που μετέφεραν  τους τεράστιους όγκους μαρμάρου στα πέρατα του τότε γνωστού κόσμου, προφανώς διέθεταν περισσότερο μυαλό και γνώση από εμάς τους σημερινούς.

Δεν ήταν τυχαία η τοποθεσία επιλογής της αρχαίας πόλης, ούτε ότι πάνω στα ερείπια της παλιάς οικοδομήθηκε η νέα, ούτε ότι το λιμάνι παραμένει διαχρονικά στο ίδιο σημείο.

Η Παροικιά είναι συνδεδεμένη με το λιμάνι της και η πρόταση που διαμορφώνει το master plan για τη μεταφορά του, μπορεί να προκύπτει από στατιστικά στοιχεία που η προβολή τους σε βάθος 25ετίας να το καθιστά προβληματικό, όμως το ζητούμενο είναι η νέα θέση.  

Και εδώ αρχίζουν τα δύσκολα, γιατί οι θέσεις είναι συγκεκριμένες.

 Ο κόλπος  της Νάουσας έχει αποκλειστεί από τους ίδιους τους Ναουσαίους, όταν στο παρελθόν είχε γίνει σχετική πρόταση. Ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός, όπως είναι η Νάουσα, δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτεί την επιβάρυνση ενός λιμανιού, του οποίου ο φόρτος θα είναι τόσο μεγάλος, όπως αυτός που περιγράφεται στη μελέτη που παρουσιάστηκε.

Ο Μώλος έχει απορριφθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, όταν η συζήτηση και η πρόταση για το εμπορικό λιμάνι  αποκλείστηκε για περιβαλλοντικούς λόγους, αλλά και επειδή είχε απειληθεί προσφυγή  στο ΣτΕ από κατοίκους της περιοχής. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που το Υπουργείο προωθεί την κατασκευή του στο Καμινάκι της Μάρπησσας.

 Όσον αφορά τις άλλες περιοχές, όπως το Πίσω Λιβάδι, τον Δρυό, τα Γλυφά και την Αλυκή, αυτές τις ξεχνάμε. 

Σ΄αυτήν την περίπτωση η Πάρος χάνει την πρώτη προσέγγιση από το λιμάνι του Πειραιά και προτεραιότητα θα έχει η Νάξος, με όποιες συνέπειες θα έχει αυτό για την εξυπηρέτηση του νησιού μας.
Και αυτά ως προς την τοποθεσία.

Αλλά υπάρχουν και άλλα.

Το οικονομικό κόστος  της μεταφοράς του έχει υπολογισθεί σε τι ύψος θα φτάσει;
Η οικονομική και κοινωνική  αναστάτωση που θα προκληθεί στο νησί έχει εκτιμηθεί;
Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον στην περιοχή που θα κατασκευασθεί έχουν αξιολογηθεί;


Κατά την άποψή μας, η πρόταση των μελετητών για τη μεταφορά του λιμανιού  σε άλλη περιοχή της Πάρου, είναι ανεδαφική και μετατοπίζει, χωρίς να είναι στις προθέσεις της,  τη συζήτηση από τα τωρινά και μεσοπρόθεσμα προβλήματα που προκαλεί η λειτουργία του λιμανιού στην πρωτεύουσα του νησιού, που είναι κατά κύριο λόγο κυκλοφοριακά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: