Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

ΠΡΟΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
 ΚΑΙ  ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Υπόψη
Υπουργού
Κας ΑΝΝΑΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Πάρος 10 .3.2012

ΘΕΜΑ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ –ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ»
Αξιότιμη κα Υπουργέ
Με την παρούσα επιστολή μου αφού σας ευχηθώ καλή επιτυχία  στο δύσκολο έργο που αναλάβατε πρόσφατα, επιθυμώ να σας καταθέσω την έντονη διαμαρτυρία των κατοίκων της Πάρου για τα προβλήματα της ακτοπλοΐας και ιδιαίτερα  για την  αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων μετά μάλιστα από την μείωση που έγινε από το κράτος  στα εισιτήρια στις κρατήσεις υπέρ τρίτων.
 Τα  δύο τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα μετά  την δημοσιονομική ασφυξία της χώρας μας, η κατάσταση στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Και αυτό αρχίζει να επηρεάζει και το νησί μας ,που αναμφισβήτητα τα προηγούμενα χρόνια  θεωρείτο από τα προνομιακά νησιά  του Νομού Κυκλάδων, αφού διέθετε τακτική επικοινωνία τόσο με την έδρα της Περιφέρειας την Σύρο  όσο και με τον Πειραιά.
Δυστυχώς σήμερα το νησί μας  αρχίζει να βιώνει  την έλλειψη τακτικής συγκοινωνίας  με το νησί της Σύρου, αλλά  επιπλέον έχει διακοπεί και η σύνδεση της Πάρου  με τον  Πειραιά  και το  Σάββατο         δεν υπάρχει κανένα πλοίο από Πειραιά για Πάρο και αντίστροφά, ενώ την Κυριακή από τις δύο γραμμές που υπήρχαν δηλαδή μία το πρωί και μία το βράδυ, υπάρχει πλoίο μόνο το απόγευμα για Πειραιά.
Και δεν έφτανε μόνο αυτό . Τώρα τελευταία  τα πλοία της Blu star  έχουν μειώσει για οικονομικούς λόγους την ταχύτητα και πηγαίνουν με 19 μίλια αντί  για 23 μίλια ,με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού από Πάρο για Πειραιά και αντίστροφα από Πειραιά για Πάρο να διαρκούν πέντε περίπου ώρες.
Ανακοινώθηκε  δε από την Blu star  ότι από 1η Απριλίου 2012 θα αυξηθούν οι τιμές εισιτηρίων  όλων των κατηγοριών κατά 5% , αύξηση που θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το κόστος ζωή όλων μας και θα αυξήσει ακόμη περισσότερο την απομόνωση και την χαμηλή ελκυστικότητα του νησιού.
Επιπρόσθετα το πλοίο φτάνει στον Πειραιά  λόγω της μειωμένης ταχύτητας  μετά τις 12 τα μεσάνυχτα  και αναγκάζονται οι επιβάτες για να πάνε στο σπίτι τους να πληρώνουν επιπλέον και έξοδα για ταξί επιβαρύνοντας το κόστος της μεταφοράς μας από την Πάρο στην Αθήνα.
Μια απλή σύγκριση στις τιμές των ακτοπλοϊκών μεταφορών στη χώρα μας με ανάλογες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, επιβεβαιώνει το υπέρογκο των αυξήσεων των εισιτηρίων. Τα στοιχεία υπάρχουν και είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου.
Λαμβάνοντας υπόψη τη γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας μας, τον αυξανόμενο δείκτη ανεργίας, τη μείωση μισθών και συντάξεων, είναι φανερό ότι η αύξηση  των τιμών των  ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα  προκαλέσει μεγάλο οικονομικό πλήγμα στους κατοίκους και στους επισκέπτες του νησιού, με αποτέλεσμα    η μετακίνηση μας  όχι μόνο να είναι απαγορευτική , αλλά να επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο  και η οικονομία του νησιού, που στηρίζεται στον τουρισμό , καθώς  το νησί μας   τείνει λόγω και του ακριβού κόστους μεταφοράς , να μετατραπεί σε ακριβό και μη  ανταγωνιστικό τουριστικό προορισμό  .
Εμείς πιστεύουμε ότι κάθε ευρώ, κάθε μικρό ή μεγάλο έργο υποδομής και κάθε πλοίο που δρομολογείται στα νησιά μας αποτελούν εθνική επένδυση,  χωρίς όμως αυτό βεβαίως  να σημαίνει ότι θα γίνουμε  και έρμαια στα χέρια των ακτοπλόων .
Το ακτοπλοϊκό πρόβλημα επιβάλει έναν σε βάθος προβληματισμό και έναν ειλικρινή διάλογο με ισότιμους συνομιλητές, την Κυβέρνηση τα κόμματα την Αυτοδιοίκηση τους κοινωνικούς φορείς και τον επιχειρηματικό κόσμο.
Δεν αναζητούμε αυτή την στιγμή ενόχους και υπευθύνους για λάθη και παραλείψεις.
Όμως  δεν παραβλέπουμε ότι η νησιωτικότητα ως εφαρμοσμένη πολιτική της ιδιαιτερότητας του νησιωτικού χώρου  παρότι έχει θεσμοθετηθεί τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο παραμένει στα αζήτητα.
Η νησιωτική Ελλάδα τον 21ο αιώνα αντιμετωπίζεται ως περιοχή β’ κατηγορίας με τους πολίτες  της να αντιμετωπίζονται άνισα και αντικοινωνικά κριτήρια και παρόλο που το κράτος  επιδότησε τους εφοπλιστές με 100 εκ, ευρώ το 2011 ,η εξυπηρέτηση μας ήταν ελλιπής.
Ο ευαίσθητος Χώρος του Αιγαίου θέλει ειδική μέριμνα  και ειδικές πολιτικές.
Η καλύτερη άμυνα είναι η ανάπτυξη και η παραμονή των κατοίκων στα νησιά μας.
Θεωρούμε λοιπόν ότι στο πλαίσιο εφαρμογής του κοινοτικού Κανονισμού 3577/92  και του άρθρου 4 παρ. 4 Ν2932/2001 θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα ο δραστικός έλεγχος της ασύδοτης αύξησης των τιμών των ακτοπλοϊκών μεταφορών και στη δραστική μείωσή τους, πολύ περισσότερο που η κατάργηση μέρους των υπέρ τρίτων κρατήσεων καθόλου δεν μείωσε τις τιμές των εισιτηρίων όπως είχαν υποσχεθεί και η Κυβέρνηση και οι εφοπλιστές.
 Να  εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο  με πόρους της ευρωπαϊκής ένωσης  με την μορφή εναρμόνισης της τιμής των εισιτηρίων των θαλασσίων μεταφορών με αυτή των χερσαίων με κριτήριο την χιλιομετρική απόσταση .
Προσδοκώντας ότι θα ανταποκριθείτε στο αίτημά μας σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων.
Η επικεφαλής της  ΠΑΡΟΣ ΑΞΙΑ
Γρηγορία Πρωτολάτη
Δικηγόρος

Δεν υπάρχουν σχόλια: