Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

H ΕΣΕΕ αναλαμβάνει πρωτοβουλία αξιοποίησης της τουριστικής περιόδου με καλοκαιρινές γιορτές εμπορίου σε όλους τους ταξιδιωτικούς προορισμούς

Αθήνα, Ελλάδα 29/04/2011 15:36 (ΑΠΕ-ΜΠΕ)

   Tην ανάπτυξη πρωτοβουλίας με ενδεικτικό τίτλο «Agora: Greek Summer Shopping Experience», από κοινού με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, την ιδιωτική πρωτοβουλία, τους ΟΤΑ και με τη συνδρομή όλων των αρμόδιων υπουργείων, προτείνει η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.

    Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΣΕΕ στη συνεδρίασή του, αφού ανέλυσε τα πρόσφατα στοιχεία από την κίνηση της αγοράς σε όλη τη χώρα και διαπίστωσε ότι η συνεχώς αυξανόμενη ύφεση έχει θέσει τους Έλληνες εμπόρους στη μέγγενη μίας πρωτοφανούς πίεσης, αναζήτησε προτάσεις για άμεσους τρόπους αντιμετώπισής της.

    Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΣΕΕ κατέληξε ότι χρειάζεται να ενισχυθεί ο εξωστρεφής χαρακτήρας της ελληνικής αγοράς μέσω της επιτάχυνσης των διαδικασιών διεθνοποίησής της. ''Να προωθηθεί ένα νέο και ισχυρό εμπορικό μήνυμα σε όσους επισκεφτούν τη χώρα μας φέτος το καλοκαίρι. Να αξιοποιήσουμε το δυναμισμό του τουρισμού, την υπεραξία της μακρόχρονης εμπειρίας των τουριστικών επιχειρηματιών, τη φαντασία του εμπορίου, την παράδοση, τον πολιτισμό και το φυσικό κάλλος της Ελλάδας''.

    Η πρότασή μας για την πρωτοβουλία «Agora Summer Shopping» σε ελληνικές τουριστικές περιοχές έχει σκοπό να αναδείξει νέες μορφές υποδοχής του τουριστικού κοινού, οι οποίες θα είναι διαρκείς και θα επιτρέπουν τη συνέργεια ανάμεσα σε διαφορετικού τύπου επιχειρήσεις, κυρίως του τουρισμού και του εμπορίου.

    Στις «Καλοκαιρινές Γιορτές του Εμπορίου» οι επισκέπτες θα παρακολουθούν και θα συμμετέχουν σε δράσεις που θα συνδυάζουν πολιτισμικά δρώμενα, ψυχαγωγικές δραστηριότητες και φυσικά διαφόρων τύπων εμπορικές εκδηλώσεις. Με τον τρόπο αυτό, θα αναδειχθούν οι πολιτισμικές, ιστορικές και περιβαλλοντικές ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και θα διαμορφωθεί ένα ειδικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς, το οποίο θα επιτρέψει την καλύτερη πλαισίωση των επισκεπτών.

    Η ΕΣΕΕ ανέθεσε σε ομάδα μελών του Δ.Σ., κυρίως τουριστικών περιοχών να συγκεντρώσει όλες τις ιδέες των Εμπορικών Συλλόγων, Επιμελητηρίων αλλά και των τοπικών αρχών και να καταλήξει σε «έξυπνες», απλές και εφαρμόσιμες προτάσεις. Με σχετική επιστολή ζητήθηκε από όλα τα συναρμόδια υπουργεία και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων να εντάξουν αυτή την πρωτοβουλία στις άμεσες προτεραιότητές τους, να καταθέσουν την άποψή τους και αν φυσικά συμφωνούν να υποστηρίξουν τη σχετική πρωτοβουλία.

    Η φετινή τουριστική περίοδος είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να ξεκινήσει αυτή η προσπάθεια σημειώνει η ΕΣΕΕ και αναφέρει ότι η πρωτοβουλία θα προσφέρει ένα συνδυασμό διακοπών αγορών και ψυχαγωγίας στο ελληνικό ιστορικό πολιτιστικό περιβάλλον.

    Με την επισήμανση ότι η λέξη αγορά (“agora”) είναι μία ελληνική λέξη, η οποία αντιστοιχεί στη συνάντηση, στην ανταλλαγή, στη συζήτηση και στη διασκέδαση. Στόχος είναι η διαφήμιση και προβολή της ποιοτικής υπεροχής των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, η ενίσχυση των εμπορικών δραστηριοτήτων και η άντληση ρευστότητας, η διείσδυση σε νέες αγορές, η προσέλκυση ξένων καταναλωτών, ο εμπλουτισμός της αγοράς μας με νέα brands και η βελτίωση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας.

    Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα κρατήσεις, εκτιμάται μία αύξηση της τάξεως του 15%, σε αεροπορικά δρομολόγια εταιριών χαμηλού κόστους με προορισμούς τη Ρόδο, την Κω, την Κέρκυρα, το Ηράκλειο, τα Χανιά, το Βόλο, τη Ζάκυνθο, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Θεσσαλονίκη και φυσικά την Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι οι 15.000 «πτήσεις τσάρτερ» θα φέρουν 700.000 επιπλέον τουρίστες στη χώρα μας.

    Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις στον τομέα της κρουαζιέρας διαμορφώνουν το χώρο για νέες ευκαιρίες. Τα προγραμματισμένα δρομολόγια για το 2011 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 1.000 (αύξηση πάνω από 20% σε σχέση με το 2010) με μία συνακόλουθη αύξηση των επιβατών που θα επιβιβαστούν σε ελληνικά λιμάνια. Η Ελλάδα αποτελεί τον πρώτο transit προορισμό στην Ευρώπη με συνολικές αφίξεις σχεδόν 5.000.000 επιβατών, κάτι που επιβάλλει να στρέψουμε την προσοχή μας σε αυτόν τον τομέα. Βασιζόμενοι σε στοιχεία των νησιωτικών Εμπορικών Συλλόγων, θα μπορούσαμε να υπολογίσουμε, με σχετική ασφάλεια, ότι ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο που προσεγγίζει ένα ελληνικό λιμάνι, είναι δυνατόν να «αφήσει» στην τοπική αγορά, περίπου, 150.000 ευρώ.

   

    Εύη Παπαδοσηφάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια: